Tancerka, pedagog i choreograf. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. R. Turczynowicza w Warszawie, gdzie już jako uczennica występowała na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w spektaklach: „Dziadek do Orzechów”, „Śpiąca Królewna”, „Trzej Muszkieterowie” czy w spektaklu dla dzieci „Pan Marimba” (ponad 100 przedstawień!). Kończąc szkołę z wyróżnieniem zdecydowała się na rozpoczęcie pracy w Reprezentacyjnym Zespole Artystycznym Wojska Polskiego, gdzie wkrótce została solistką baletu. Łącząc pracę ze studiami ukończyła wydział V na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie na kierunku Taniec, specjalizacja Pedagogika Baletowa oraz polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim. Karierę solistki rozwijała także współpracując ze sceną baletową Teatru Palladium, w Teatrze Wielkim- Operze Narodowej. Występowała w spektaklach operetkowych i jazzowych Teatru Muzycznego i Teatru Rampa.
Pracę z dziećmi rozpoczęła w 2008 roku, pierwsze doświadczenia zdobywała w przedszkolach „Echa Leśne”, „Eukindergarten”, „Magic Fish”, Międzynarodowej Szkole Podstawowej czy w Ognisku dla dzieci „Stara Prochownia” w Warszawie. Była także instruktorką w szkole tańca „Kabaty Dance Studio”, Domu Kultury „Stokłosy” i Domu Kultury „Centrum” także w Warszawie. Od 2010 roku współpracuje z przedszkolemmiejskim nr 12 im. Króla Maciusia w Legionowie a od 2015 również z przedszkolem nr 2. Od 2011 roku prowadzi autorskie zajęcia w Legionowie jako Pani Baletka.
Jest obecnie solistką Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego. Tancerz i pedagog baletu Ewa Budny-Orłowska brała udział w wielu spektaklach w Operetce Warszawskiej, w tym „Wesoła Wdówka”, „Księżniczka Czardasza”, w Operze Narodowej - „Turandot”, a także na Festiwalu Singera. Brała też udział jako tancerka w spektaklu Teatru Roma, „Upiór w Operze”.
Jako tancerka, Ewa Budny-Orłowska brała udział w projekcie "Rock loves Chopin", ma na swoim koncie występy w Meksyku, Chinach, Słowacji, Rosji i Polsce.
W poprzednich projektach „W kręgu tańca” prowadziła zajęcia między innymi z improwizacji tanecznych i tańców polskich.
W projekcie „Poloneza czas zacząć...” (2016 rok) brała udział od samego początku współpracując przy jego przygotowaniu. Obok prowadzenia dwóch spektakli edukacyjnych w Sali Widowiskowej Legionowskiego Ratusza, brała udział w spotkaniach w klasach legionowskich szkół podstawowych, uczestniczących w projekcie, jako uzupełnienie spektakli.
Na czwartym zgrupowaniu "w kregu tańca...2021" poprowadzi zajęcia: "taniez z improwizacjami baletowymi i polonez".
Pedagog specjalny, menadżer kultury, specjalista i instruktor tańców w kręgu i terapii włączającej. W ciągu ostatnich lat realizowała dofinansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych własne projekty poświęcone dzieciom i młodzieży niepełnosprawnej. Jest również autorką wielu wydarzeń kulturalnych i integracyjnych, takich jak Europejska Era Tańca, Warszawski Wieczór Choreograficzny, Szalone Dni Tańca i innych. Jest twórcą programów dla nauczycieli szkolnictwa specjalnego „Terpsychora do szkół”, "Temida przyjazna niepełnosprawnym", "W kręgu tańca".
Dr Bożena W. Jakubczak jest absolwentką Wydziału Rewalidacji Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie i obroniła pracę doktorską z zakresu kształtowania postaw rodzicielskich wobec dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim napisaną pod kierunkiem naukowym prof. dr hab. Aleksandra Hulka. Uczestniczyła w projekcie Model Krzyżowa nt. pedagogiki włączającej przy wykorzystaniu tańca. Jest też absolwentką kursu "Projekt Menadżer".
Jest autorką wielu prac naukowo-badawczych i programów szkoleniowych oraz unikalnych metod pracy z osobami niepełnosprawnymi. Jest twórcą programów dla nauczycieli szkolnictwa specjalnego.
Pracowała w Biurze ds. Reformy Szkolnej Ministerstwa Edukacji Narodowej, współtworzyła ośrodek szkoleniowy Ministerstwa Finansów. Od 1992 roku zajmuje się organizacją kursów i szkoleń doskonalenia zawodowego.
Współtworzyła i współorganizowała dwanaście edycji Międzynarodowego Festiwalu Tańca Lądeckie Lato Baletowe w Lądku Zdroju.
Prowadziła w wielu projektach zajęcia z osobami niepełnosprawnymi oraz z seniorami wykorzystując bogate zasoby tańców w kręgu.
Wielokrotnie realizowane własne projekty takie jak „Terpsychora do szkół” i „Spotkania z Terpsychorą” skierowane były dla pedagogów specjalnych, wychowawców przedszkoli, klas integracyjnych, czy też dla osób pracujących w placówkach kształcenia specjalnego, wolontariuszy - studentów pedagogiki specjalnej i innych specjalności, metodyków pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, z całej Polski.
Projekty z cyklu „W kręgu tańca” dedykowane były i są bezpośrednio osobom niepełnosprawnym, uczniom (dzieci i młodzieży) ze szkół specjalnych z całej Polski.
Projekty z cyklu „Legionowskie Senioritki ARTBALE” integrowały i aktywizowały emerytów i seniorów z Legionowa.
Przedstawia siebie jako tancerkę ze stażem, doświadczeniem, pasją i wielkim upodobaniem do tworzenia choreografii i przekazywania tajników tradycyjnego tańca cygańskiego. Zajmuje się propagowaniem historii, tradycji i kultury społeczności romskiej z Polski, oraz ze świata np. Indii, Iranu, Turcji, Węgier, Rosji, poprzez organizowanie: prezentacji, programów edukacyjno-rozrywkowych, pokazów tańca cygańskiego a także projektowaniem i wykonawstwem strojów scenicznych do tańca cygańskiego.
O jej wysokich kompetencjach świadczą uzyskane certyfikaty: Romano Dance School w Berlinie i Teatr Cygański Monisto w Moskwie.
Stylistka profesjonalnych kostiumów do tańca cygańskiego. Założyciel, manager i lider zespołu taneczno-wokalnego MIRO IŁO.
Tak opisuje swoją pasję tańca cygańskiego:
O MUZYCE I TAŃCU CYGAŃSKIM – muzyka jest niewidzialnym tańcem a taniec jest niemą muzyką.
Taniec i muzyka cygańska - zawsze jest bardzo emocjonalna, niezależnie czy to nostalgiczna, czy radosna. Przedstawia szeroki wachlarz emocji, odkrywa radość, miłość, smutek, rozpacz, tęsknotę, bo takie też jest cygańskie życie. Tańcząc stajesz się muzyką pachnącą lasem, ogniskiem, wolnością.
Możemy wyszczególnić jakby 3 gatunki muzyki cygańskiej Polskiej i Ruskiej Romy: serbianka, polka i romans rosyjski.
Najbardziej znanym i lubianym gatunkiem jest serbianka. Ciekawa jest jej budowa, i rosnące tempo od bardzo wolnego aż niemal do szaleństwa. Zaczyna się spokojnie, nostalgicznie. W następnej części tempo wzrasta i najczęściej wówczas tancerz/tancerka wykonuje tak zwane trapacioki czyli cygańskie stepy. Trzecia część utworu to bardzo szybko rosnące tempo zwiastujące nagłe zakończenie, zerwanie.
Polka to utwór niemal jednostajny, ale bardzo szybki, tańczony zazwyczaj podczas okolicznościowych imprez rodzinnych. Imponujące a nawet oczarowujące są te szybkie, zróżnicowane kroczki tańczone niemal w miejscu.
Romans rosyjski - jak nazwa sugeruje jest nostalgiczny, smętny, bardzo emocjonalny, uczuciowy, tańczony na scenie przestrzennie, najczęściej z rekwizytem np. chustą.
W tańcu estradowym istotnym elementem tańca jest spódnica. Musi być odpowiednio obszerna, aby tancerka mogła nią wykonywać zamaszyste ruchy, powodujące piękny rysunek obfitych falban.
Absolwentka wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego a na co dzień tancerką turniejową i instruktorką specjalizującą się w tańcach latynoamerykańskich.
Swoją przygodę z tańcem towarzyskim rozpoczęła w wieku 8 lat w podwarszawskim Legionowie. W swojej karierze tanecznej miała wiele wygranych turniejów odbywających się w całej Polsce m.in. Puchar Okręgu Mazowieckiego, Otwarte Mistrzostwa Warszawy. Natomiast w 2004 roku zdobyła najwyższą międzynarodową klasę taneczną "S" w tańcach latynoamerykańskich. Ponadto uczestniczyła w turniejach międzynarodowych w Polsce, w Kopenhadze, Ostrawie i Pradze osiągając zadowalające rezultaty. Liczne szkolenia m.in. z Mistrzami Świata Michałem Malitowskim i Joanną Leunis pomogły w osiągnięciu fachowej wiedzy i zdobyciu cennych umiejętności. Od paru lat prowadzi kursy tańca towarzyskiego jak i Solo Latino Ladies dla dzieci i dorosłych przekazując radość i satys
fakcję jaka płynie z wykonywania tej dyscypliny.
Pedagog specjalny i mediator sadowy. Na co dzień prowadzi doradztwo z zakresu mediacji rodzinnych, karnych, z nieletnim sprawcą czynu karalnego oraz rówieśniczych. Udziela też wsparcia osobom skierowanym na mediacje przez Sąd Najwyższy, Okręgowy oraz Rodzinny.
Prowadzi również coroczne „Dni otwarte mediatorów” w Sądzie. Reprezentuje Centrum Mediacji w kontaktach z pracownikami Sądu. Udziela konsultacji w ramach projektów organizacji pozarządowych.
Ponadto prowadziła zajęcia grupowe dla kobiet znajdujących się w sytuacjach kryzysowych oraz zajęcia grupowe dla Dorosłych Dzieci Alkoholików i z Rodzin Dysfunkcyjnych.
Podczas wielu edycji projektu autorstwa dr Bożeny W. Jakubczak prowadziła dla poszczególnych grup Spotkania z mediatorem na temat wzmacniania postaw samodzielności i rozwiązywania konfliktów w środowiskach rówieśniczych.
W programie I zgrupowania projektu "...w kregu tańca...2020", przeprowadzi zajęcia "Spotkanie z pedagogiem specjalnym / mediatorem sądowym".
Prawnik, doradca podatkowy - emeryt, koordynator i animator wielu projektów i wydarzeń kulturalnych. Współtworzył programy dla rehabilitacji ekspert z działalności i dokumentowania finansowego w NGO, prowadził kancelarię doradztwa podatkowego oraz działalność dydaktyczną z wykładami z prawa, podatków oraz z uruchamiania własnej działalności gospodarczej dla osób poszukujących pracy. Zaangażowany w budowanie demokratycznych struktur dla organizacji pozarządowych i działalności trzeciego sektora. Współtwórca i organizator wielu przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych realizujących wsparcie dla różnych środowisk. Aktualnie jako Doradca Zarządu Artbale Stowarzyszenia wspiera pracę na rzecz współpracy organizacji pozarządowych z samorządem w Warszawie, Legionowie oraz na Dolnym Śląsku, doradza przy rozwiązywaniu wielu problemów prawno-księgowych, uzyskiwaniu statusu pożytku publicznego i wspieraniu wolontariatu dla organizacji pozarządowych NGO. Jest również licencjonowanym, doradcą podatkowym i ekspertem w zakresie badania dokumentów księgowych w PTK.