Prawnik, doradca podatkowy - emeryt, koordynator i animator wielu projektów i wydarzeń kulturalnych. Współtworzył programy dla rehabilitacji ekspert z działalności i dokumentowania finansowego w NGO, prowadził kancelarię doradztwa podatkowego oraz działalność dydaktyczną z wykładami z prawa, podatków oraz z uruchamiania własnej działalności gospodarczej dla osób poszukujących pracy. Zaangażowany w budowanie demokratycznych struktur dla organizacji pozarządowych i działalności trzeciego sektora. Współtwórca i organizator wielu przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych realizujących wsparcie dla różnych środowisk. Aktualnie jako Doradca Zarządu ARTBALE Stowarzyszenia wspiera pracę na rzecz współpracy organizacji pozarządowych z samorządem w Warszawie i Legionowie, doradza przy rozwiązywaniu wielu problemów prawno-księgowych, uzyskiwaniu statusu pożytku publicznego i wspieraniu wolontariatu dla organizacji pozarządowych NGO. Jest również licencjonowanym, doradcą podatkowym i ekspertem w zakresie badania dokumentów księgowych w PTK.
Pierwsze zgrupowanie projektu dr Bożeny W. Jakubczak dofinansowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych pod nazwą: „...w kręgu tańca...2022” odbyło się w dniach 9 maja – 13 maja 2022 r. i gościło uczestników - uczniów, wraz z opiekunkami, z czterech szkół specjalnych:
ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego z Opactwa (województwo mazowieckie);
z Zespołu Szkół nr 6 z Rybnika (województwo śląskie);
z Zespołu Szkół Specjalnych im. Ireny Komorowskiej z Oławy (województwo dolnośląskie);
Oraz ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 z Gniezna (województwo wielkopolskie).
Miejscem realizacji zgrupowania był Ośrodek Charytatywno - Szkoleniowy Caritas im. Bł. Abpa. A. J. Nowowiejskiego w Popowie-Letnisku. Dziękujemy za wspaniałą atmosferę towarzyszącą pierwszemu zgrupowaniu.
Czytaj więcej: Podsumowanie I zgrupowania w kręgu tańca 2022
Do udziału w pierwszym zgrupowaniu projektu "...w kręgu tańca...2022", realizownym w dniach 9 - 13 maja 2022 roku, zakwalifikowały się:
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Opactwie (województwo mazowieckie);
Zespół Szkół nr 6 w Rybniku (województwo śląskie);
Zespół Szkół Specjalnych im. Ireny Komorowskiej w Oławie (województwo dolnosląskie);
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 w Gnieźnie (województwo wielkopolskie).
Zgrupowanie zostanie zrealizowane w Ośrodku Charytatywno-Szkoleniowym Caritas Popowo-Letnisko, al. Centralna 6.
Tancerka, choreograf, instruktor tańca cygańskiego . Założyciel, manager i lider zespołu taneczno-wokalnego MIRO IŁO.
Pomysłodawca i koordynator projektu ROMANO SWETO – projektu obejmującego propagowanie tańca i muzyki cygańskiej poprzez organizację warsztatów. Zajmuje się propagowaniem kultury ( taniec, śpiew, poezja), tradycji i historii społeczności romskiej, poprzez organizację warsztatów, prezentacji, programów artystycznych i edukacyjnych, oraz nauczanie tańca cygańskiego z Polski, Rosji, Węgier, Turcji, Iranu i Indii.
Posiadane certyfikaty: Romano Dance School w Berlinie i Teatr Cygański Monisto w Moskwie. Stylistka profesjonalnych kostiumów do tańca cygańskiego.Przedstawia siebie jako tancerkę ze stażem, doświadczeniem, pasją i wielkim upodobaniem do tworzenia choreografii i przekazywania tajników tradycyjnego tańca cygańskiego. Zajmuje się propagowaniem historii, tradycji i kultury społeczności romskiej z Polski, oraz ze świata np. Indii, Iranu, Turcji, Węgier, Rosji, poprzez organizowanie: prezentacji, programów edukacyjno-rozrywkowych, pokazów tańca cygańskiego a także projektowaniem i wykonawstwem strojów scenicznych do tańca cygańskiego.O jej wysokich kompetencjach świadczą uzyskane certyfikaty: Romano Dance School w Berlinie i Teatr Cygański Monisto w Moskwie.
Tak opisuje swoją pasję tańca cygańskiego:
O MUZYCE I TAŃCU CYGAŃSKIM – muzyka jest niewidzialnym tańcem a taniec jest niemą muzyką.
Taniec i muzyka cygańska - zawsze jest bardzo emocjonalna, niezależnie czy to nostalgiczna, czy radosna. Przedstawia szeroki wachlarz emocji, odkrywa radość, miłość, smutek, rozpacz, tęsknotę, bo takie też jest cygańskie życie. Tańcząc stajesz się muzyką pachnącą lasem, ogniskiem, wolnością.Możemy wyszczególnić jakby 3 gatunki muzyki cygańskiej Polskiej i Ruskiej Romy: serbianka, polka i romans rosyjski.
Najbardziej znanym i lubianym gatunkiem jest serbianka. Ciekawa jest jej budowa, i rosnące tempo od bardzo wolnego aż niemal do szaleństwa. Zaczyna się spokojnie, nostalgicznie. W następnej części tempo wzrasta i najczęściej wówczas tancerz/tancerka wykonuje tak zwane trapacioki czyli cygańskie stepy. Trzecia część utworu to bardzo szybko rosnące tempo zwiastujące nagłe zakończenie, zerwanie.
Polka to utwór niemal jednostajny, ale bardzo szybki, tańczony zazwyczaj podczas okolicznościowych imprez rodzinnych. Imponujące a nawet oczarowujące są te szybkie, zróżnicowane kroczki tańczone niemal w miejscu.
Romans rosyjski - jak nazwa sugeruje jest nostalgiczny, smętny, bardzo emocjonalny, uczuciowy, tańczony na scenie przestrzennie, najczęściej z rekwizytem np. chustą.
W tańcu estradowym istotnym elementem tańca jest spódnica. Musi być odpowiednio obszerna, aby tancerka mogła nią wykonywać zamaszyste ruchy, powodujące piękny rysunek obfitych falban.
Na Pierwszym zgrupowaniu projektu "...w kręgu tańca...2022" poprowadzi warsztaty: Tańce cygańskie.
Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Tańca klasycznego uczyła się tam pod kierunkiem takich pedagogów, jak: Florentyna Kilińska, Barbara Sier-Janik, Ewa Głowacka i Teresa Memches. Doskonaliła się także podczas warsztatów tanecznych w Dreźnie (Palucca Schule), Warszawie, Poznaniu i Lądku Zdroju.
W 2001 roku była finalistką XII Ogólnopolskiego Konkursu Tańca - Gdańsk 2001. Uczestniczyła też w Europejskim Festiwalu Młodzieży Artystycznej we Wrocławiu oraz jako stażystka "Ballet des Jeunes d’Europe" we Francji.
Przez wiele lat pracowała jako tancerka artystka Baletu Narodowego Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie, zajmowała się również promocją oferty artystycznej Teatru Wielkiego.
W 2011 roku ukończyła studia choreologiczne w londyńskim Instytucie Benesha, (Royal Academy of Dance) i w konsekwencji 2011 roku uzyskała certyfikat w specjalności notacji tańca. Obecnie jest asystentką choreografów i choreologiem Polskiego Baletu Narodowego w warszawskim Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Pełni tę funkcję przede wszystkim u boku Krzysztofa Pastora.
Przekazywała jego choreografie i asystowała mu przy realizacjach jego baletów w Litewskim Narodowym Teatrze Opery i Baletu (Tristan i Izolda, Bolero, Romeo i Julia), Łotewskiej Operze Narodowej (Bolero), w Augsburg Theater (Adagio & Scherzo) i Polskim Balecie Narodowym (Bolero). Pracowała również w Teatrze Wielkim z innymi choreografami i realizatorami, jak: Millicent Hodson, John Neumeier, Ashley Page, Toer van Schayk i Jeanette Vondersaar. Wraz z baletmistrzami Polskiego Baletu Narodowego prowadzi wznowieniowe i codzienne próby całego repertuaru.
Od wielu lat wspiera i prowadzi udaną pracę habilitacyjną z osobami niepełnosprawnymi, wykorzystującą metodykę pracy tancerza i elementy tańca klasycznego do pracy z takimi osobami jak też z ich bezpośrednim otoczeniem - z nauczycielami szkolnictwa specjalnego.
Przez wiele lat prowadziła dla ARTBALE Stowarzyszenia zajęcia dla pedagogów szkolnictwa specjalnego, uczestników wielu edycji projektu "Terpsychora do szkół" jak również dla niepełnosprawnych dzieci i młodzieży oraz towarzyszących im opiekunów, pod nazwą „…w kręgu tańca…”.
Na pierwszym zgrupowaniu projektu "...w kregu tańca...2022" poprowadzi warsztaty: Improwizacje Taneczne i polonez.
Strona 1 z 2