W dniach 14 - 17 czerwca 2013 odbyła się trzecia edycja projektu dr Bożeny Jakubczak Terpsychora do szkół - edycja wiosenna (3) współfinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz ARTBALE Stowarzyszenie Rozwoju Edukacji Kulturalnej i Sztuki, realizatora projektu. Szkolenie odbyło się w Centrum Szkoleń i Konferencji GEOVITA w Jadwisinie.
Każdego dnia szkolenia odbywały się seminaria warsztatowe taneczno-choreograficzne z następujących technik: terapia tańcem i ruchem (w tym tańce w kręgu, prowadzenie: Żaneta Ryszawa), elementy tańca klasycznego (prowadzenie: Berenika Jakubczak), polskie tańce narodowe (np. krakowiak, polonez i in. – prowadzenie: Monika Zawadzka oraz hip-hop (prowadzenie: Sylwia Nieznańska).
Po kolacji przy grillu uczestnicy Terpsychory mieli okazję obejrzeć profesjonalne pokazy polskich tańców narodowych oraz pokaz artystyczny tańca hiszpańskiego.
Podsumowaniem pierwszego, drugiego i trzeciego dnia zajęć były spotkania połączone z praktycznymi próbami i ćwiczeniami realizowanych kroków i układów prowadzone przez Monikę Zawadzką, Sylwię Nieznańską, Berenikę Jakubczak oraz Żanetę Ryszawę.
W niedzielę, 16 czerwca odbyło się spotkanie uczestników z udziałem gości: Ewą Głowacką - gwiazdą polskich scen baletowych, Katarzyną Gardziną-Kubała i Klaudią Polak-Szewczyk - autorkami książek o balecie dla dzieci, Bereniką Jakubczak - baletmistrzem - korepetytorem Polskiego Baletu Narodowego. Tematem spotkania było: Wykorzystywanie sztuki, działań artystów oraz możliwości wsparcia pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną oraz praktycznego wykorzystywania umiejętności nabytych podczas programu "Terpsychora do szkół". W spotkaniu wzięli udział również pozostali pedagodzy warsztatów.
Ostatniego dnia szkolenia na pożegnanie wszystkie trzy grupy wspólnie zatańczyły tańce w kręgu na trawie.
Uczestnicy projektu zdobyli wiedzę i praktyczne umiejętności stosowania różnych form pracy z ciałem od ruchu poprzez taniec, czego efektem długofalowym będzie podniesienie poziomu aktywności społecznej wychowanków placówek, w których pracują uczestnicy projektu. Uczestnicy projektu nabrali ogromnych chęci do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem tańca oraz powoływania zespołów tanecznych w swoich szkołach.